måndag 15 september 2008

Arkitekturguidningen i ösregnet

I ösregn spontanbesökte jag och herr Ehn en arkitekturguidning söndag den 7:e augusti. Jag hade ju med mig en regnrock under armen, den där långe svarte ni vet, så mitt enda bekymmer var glasögonen som samlade regndroppar. Guiden Carina Sundqvist blev nog både glad och besviken samtidigt, för det var bara totalt tre personer som ville gå runt med henne i ösregnet, först hade hon nog hoppats ställa in, men fann snabbt glädjen åter och vi fick massa till livs om olika arkitekters liv och leverne och årtal på hus och kyrkor, olika byggnadsstilars särdrag och annat. Mycket givande och trevligt på alla sätt och vis och jag anbefaller varmt alla som är intresserade av 16-1800tals-göteborg inom vallgraven att försöka boka in sig på en sådan vandring med guide. Carinas firma heter inspirationsbyrån.se och hon har guidat många potentater som t ex. Maude Olofsson. Jag länkar till hennes blogg, klicka på rubriken i detta inlägg.
Detta för oss nu vidare till nästa ämne att blogga om nämligen Brätte spökstad utanför Vänersborg. I Brätte Köpstad får man dock vara sin egen guide. Se bloggrubriken Brätte.

Inga kommentarer: